Harilagruppen

Harila sin daværende nettside opplevdes begrensende både i funksjonalitet og designmuligheter for redaktør av nettsiden.

 

Det var også knyttet store kostnader mot kontinuerlig vedlikehold. Derfor ble det viktig å ikke begrense seg av funksjonalitet i CMS og page builder, men kode og designe løsningen opp fra bunnen.

Valg av leverandører til Harila sin nye nettside falt på TANK Design og Vitikka. Nasjonalt deltok hele 7 leverandører i utlysningen. Og begrunnelsen for valget av den nordnorske duoen?

«Vitikka og Tank står ikke tilbake for noen andre aktører jeg har snakket med i forbindelse med innhenting av tilbud på ny nettside, heller tvert i mot.»

– Joakim A. Markedssjef Harilagruppen

 

Harilagruppen prosjektillustrasjon

Utfordringene

Utfordringene Harila kom med gjorde prosjektet interessant å jobbe med. En forbedret kundereise skulle implementeres, slik at kundene kjapt fant bilen eller servicen de ønsket å kjøpe. I tillegg skulle nybil-funksjonaliteten videreutvikles. Kundens respons på hvordan den løsningen ble, sier sitt:

 

«Nybil-modulen vår. Den er jo bare helt latterlig fin og enkel å bruke😃»

– Joakim A. Markedssjef Harilagruppen

 

Harilagruppen prosjektillustrasjon

Peise rå nybilmodul, eller ka?

Som en del av kundereisen, måtte EG Hano implementeres slik at ansatte kunne håndtere bookinger. De ansatte sin hverdag gikk fra å basere seg på et kontaktskjema, til at bilpleie, service og dekkskift kunne bookes i EG Hano. Ved å rigge seg for fremtiden, vil organisasjonen på sikt ta i bruk EG Hano for å styre hverdagen og kjøre alle bookinger via løsningen.

 

«I første omgang skal vi lansere digital booking av tjenester på eksempelvis bilpleie og dekkskift. I en senere versjon av siden vil vi se på muligheten for å eksponere kunder for andre produkter som kan være relevante for deres bilhold. Dette er noe både vi og kunden er tjent med. Vi ønsker å legge til rette for et så enkelt, digitalt bilhold som overhode mulig, det kommer vi til å få til med løsningen vi har i dag.»

– Joakim A. Markedssjef Harilagruppen

 

Harilagruppen prosjektillustrasjon

På grunn av den kompleksiteten som skjer på baksiden i harila.no, falt valget på å bruke den fleksible løsningen WordPress. Alle funksjoner, menyer, design, utseende og integrasjoner er skreddersydd Harila. Dersom du besøker bruktbil-menyen vil du se at bilene presenteres i Harila sitt design, selv om all data hentes via Finn sitt API. Designet har TANK Design levert, og Harila selv skriver…

 

«I tillegg er jeg veldig stolt over designet på nettsiden. Det er clean, bevarer merkevaren til Harila på en meget god måte og er enkelt å manøvrere seg i. Vi ønsket en nettside som gjenspeilet den opplevelsen våre kunder har ute hos våre forhandlere. Derfor har vi brukt mennesker og innhold som handler om kundemøtet aktivt på forsiden av harila.no»

– Joakim Akselsen, Markedssjef Harilagruppen.

 

Nå kan kunden på 3 klikk finne sin lokale Harila-forhandler, booke verkstedtimer og sjekke hvilke biler som tilbys lokalt. For dine kunder blir det derfor en kort vei til mål, selv om bilforhandleren Harila er geografisk plassert i Tromsø, Finnsnes, Hammerfest, Alta, Vadsø og Vestre Jakobselv.

 

Harilagruppen prosjektillustrasjon

Bruktbil integrert med Finn.no og skreddersydd oppsett

Harilagruppen prosjektillustrasjon

Finn drømmebilen på alle flater

Til slutt.

 

At din bedrift har tilgang på gode design-og programmeringstjenester i nordnorge, skulle bare mangle. Videre bidrar du til å bygge kompetanse her Nord, og Harilagruppen begrunnet det på en fin måte.

 

«Først og fremst vil jeg fortelle andre, og kanskje spesielt andre nordnorske bedrifter, at de må begynne å bruke de flinke folkene som jobber og driver i vår region. Det er et bærekraftig valg å kjøpe slike tjenester lokalt. Vi er med på å styrke sosiale verdier , vi bevarer livskvaliteten i lokalsamfunn og vi beholder verdiskapningen i Nord-Norge.»

– Joakim Akselsen, markedssjef Harilagruppen.

 

 

Med finsk sisu og nordnorsk stahet, kan din bedrift være sikker på valget av leverandør til din nye nettside.

 

 

Harilagruppen prosjektillustrasjon
Harilagruppen prosjektillustrasjon

Gjør som Harila, skap gode opplevelser for kunden din.

Andre innlegg

Kan du selv opprette flere brukere på nettsiden i WordPress?

06.05.2024

Kan du selv opprette flere brukere på nettsiden?

les mer