Hvordan få mest ut av den neste konferansen?

For bedriftseiere er deltakelse på bransjekonferanser en kostbar affære. Små-mellomstore selskap må ofte ta ut folk av produksjonen for å delta. Derfor gjelder det å skape mest mulig verdi på hver konferanse. Jo flere nye kontakter du knytter, desto flere møter får du med potensielle kunder. I hvert møte får du muligheten til å bli kjent og avdekke behov, som igjen kan lede til et tilbud.

Lær hvordan den neste konferansen, kan bli den beste.

Den hellige gral

Gode konferanser publiserer gjerne hvem som deltar. Ofte i form av en deltakerliste, eller oversikt på mail. Ved å bruke noen minutter på å velge deg ut personer eller bedrifter som er interessant, starter planleggingen.

På denne måten finner du ut hva de jobber med, hvordan du kan hjelpe dem, eller om rett og slett bare er interessant å snakke med.

Om du finner én eller ti personer spiller ingen rolle. Finn dem du mener virker interessant, og lag deg en liste med notater for hver bedrift. Små forberedelser gir mye.

Introduser deg selv

Send en e-post eller sms til den du ønsker å møte på konferansen, gjerne noen dager i forveien. Ta kontakt. Inngangen kan være så enkel som at dere skal på samme konferanse, og at du ser frem til å møtes.

Hold det kort, og fortsett dialogen dersom muligheten byr seg. Når du ankommer konferansen, vil du ha mange varme samtaler som du enkelt kan spille videre på.

Hva om arrangøren ikke har publisert deltakerlisten?

Send en e-post til arrangøren og spør etter deltakerlisten.

Link-konferansen 2023

Link-konferansen 2023 ble en stor suksess for oss. Deltakerlisten ble publisert i forkant, og med litt kartlegging hadde vi oversikt over deltakerne vi ønsket å møte. Opplevelsen på Link-konferansen var som en sval sommerbris, med 16 nye kontakter, 4 møter og 2 sendte tilbud.

God nettverksbygging!

Abonner og les neste artikkel rykende fersk i innboksen din

Andre innlegg

les mer

Kan du selv opprette flere brukere på nettsiden i WordPress?

06.05.2024

Kan du selv opprette flere brukere på nettsiden?

les mer
les mer